Jak i w jakim celu większe sieci handlowe zachęcają klientów do zbierania punktów w programach lojalnościowych?

18 stycznia 2023 admin 0 Comments

Wiele miejsc czy większych instytucji zachęca nas do brania udziału w zbieraniu wszelkiego typu punktów, które można po jakimś czasie wymienić np. na nagrodę rzeczową. Czy taki sposób naprawdę ma posłużyć konsumentom czy wyłącznie sklepom sieciowym do monitorowania i analizowania dokonywanych zakupów? Zakłady pracy także podejmują rozmaite programy motywacyjne dla swojego personelu. Jak to działa?

Programy lojalnościowe są całkiem popularną techniką dotarcia do szczególnie istotnych klientów. Zyskują one chętnych posiadaczy kart przez proponowanie pewnej korzyści, która wynika z regularnego korzystania z bogatej oferty sklepu (rabaty). Jest sporo powodów, dla których firmy decydują się na rozpoczęcie programów lojalnościowych (sprawdź więcej). Zwykle do zorganizowania tego typu działań promocyjnych skłania duża konkurencja na rynku. Po prostu rynek jest naprawdę przesycony i dużo spółek posiada nieróżniące się od siebie oferty.

program lojalnościowy

Autor: GoMobi.pl
Źródło: http://gomobi.pl

Wyraźnie widoczne jest również przytłoczenie klientów klasyczną reklamą. Mniej oglądania telewizji, radio bez reklam, programy blokujące reklamy na stronach www – klasyczna reklama już nie przynosi efektów. Elementarne cele, które mają programy lojalnościowe, to zdobycie klienta i przyzwyczajenie go do firmy. Dodatkowymi atutami programów jest zwabienie kolejnych klientów i zbieranie ważnych informacji o nich. Jeśli spółka ma zbudować bliższe relacje z klientem, program musi być dobrzerozpisany. Trzeba wnikliwie rozważyć możliwości, którymi się dysponuje oraz określić realistyczne cele, które spółka jest w stanie osiągnąć za sprawą programu.

Sposobów na zwabienie pracowników również jest mnóstwo. Pracodawcy, przekonani o tym, iż nic tak nie motywuje do bardziej wytężonej pracy, jak gorący posiłek w trakcie dnia, zapewniają swoim podwładnym kupony żywieniowe albo karty zniżkowe do rozmaitych jadłodajni. Tego typu program motywacyjny – zniżki w restauracjach – obejmuje naprawdę wiele punktów gastronomicznych (zapoznaj się z ofertą PRO.FILL). Jednakże jeśli przyjrzymy się bliżej – karnety do kina dla wielkich fanów czy też karty sportowe to także program motywacyjny.

Korzyści wynikające z programów lojalnościowych są bardzo różne. Najczęściej mają formę rabatów czy nagród.

Aby zdobyć nowe informacje na prezentowane zagadnienie przenieś się tutaj (https://grimp.pl/), a zapewne nie poczujesz się zawiedziony Upewnij się, że tak jest!

Są też korzyści budujące więź z klientem. Bez różnicy, do których potrzeb klientów firma będzie się ustosunkowywać, największe korzyści, to te unikalne, z jakich nikt do jak dotąd nie skorzystał przy tworzenia programu.