Fitness jumping – reguły, efekty i przeciwwskazania

Jumping fitness to nowy rodzaj treningów, jaki zyskuje coraz ogromniejszą popularność.


W skrócie fitness jumping polega na skakaniu na niedużej trampolinie.




Wariat i zakonnica
Autor: Kuźnia PR
Źródło: Kuźnia PR


W rzeczywistości jednak nie jest to takie łatwe, jak na początku się wydaje. W naszym kraju ćwiczenia na trampolinie, czyli jumping Szczecin od niedawna staje się popularny. Coraz to więcej fitness klubów wdraża do swojej oferty tego typu zajęcia. Ćwiczenia mogą być bardzo spokojne, polegające na lekkim kołysaniu się na trampolinie, bez skakania w górę czy też podwyższające tętno (bieg w miejscu). Mogą również polegać na skakaniu (obydwie stopy odrywają się od skoczni), w trakcie którego wzmocnią się muskuły brzucha i nóg. Dzięki opcjom wykorzystania wielu ruchów oraz technik fitness jumping gwarantuje całościowy trening całego ciała (zmuszając muskuły, szczególnie głębokie, do prędkich skurczów), natomiast mięciutka nawierzchnia trampoliny gwarantuje amortyzację, dlatego nie obciąży stawów.


video
Autor: www.4taroty.pl


Badania udowadniają też, iż ćwiczenia na mini trampolinie są stosowne dla ludzi starszych, mających kłopoty z równowagą. Wykazują również iż obciążenie, jakie generuje skakanie na trampolinie jest takie samo zarówno na stopach, plecach a także czole, gdzie zostało zmierzone (i o wiele niżej progu, w jakim kości mogłyby ulec uszkodzeniu), zaś w czasie joggingu kostki będą obciążone nieomal dwa razy bardziej od pozostałych części ciała.




W trakcie skakania na trampolinie stosunek zużycia tlenu w porównaniu do potrzeb był niekiedy wyższy aniżeli w trakcie biegania . Przy takim samym poborze tlenu, trzeba wykonać o 68 procent większy trud w przypadku joggingu niż skakania na trampolinie.
December 05, 2017