Na jakich interesantów ukierunkowany jest tak zwany marketing powiązań?

24 września 2018 admin 0 Comments

Dobrze rozumiemy, że tradycyjne postaci reklamy nie dają zbyt wygodnych dla odbiorców możliwości wypowiedzenia ich sugestii o reklamowanym w typowy sposób towarze. To prawda, że niektóre firmy zatrudniają tak zwanych ankieterów lub proszą o uzupełnienie krótkiej ankiety, lecz nie jest to zbyt wygodne dla większości odbiorców.
Dlatego też specjaliści do spraw marketingu zaczęli stosować inną postać interakcji ze swymi potencjalnymi albo obecnymi nabywcami.

Doszli mianowicie do wniosku, że w najwyższym stopniu wydajną formą sprzedawania różnorodnych towarów albo usług jest osobisty kontakt z konkretnym odbiorcą. Tak konkretnie działa tak zwany marketing (więcej na ten temat tutaj) relacji, zatem innymi słowy marketing powiązań. Najcenniejszym aspektem tej formy jest zawiązywanie oraz późniejsze utrzymywanie bliskiej więzi z danym klientem. Wymieniony rodzaj reklamy jest z założenia ukierunkowany na podtrzymywanie relacji z obecnymi nabywcami. Dużo prościej jest przecież spytać o opinię kogoś, kogo już poznaliśmy niż starać się o kolejnego klienta, który być może jest już przyzwyczajony do produktów wyprodukowanych przez konkurencję.
szkolenie

Autor: David Brewer
Źródło: http://www.flickr.com
Można więc wykorzystywać przyzwyczajenie istniejącego odbiorcy i troszczyć się o jego dobrą o danej korporacji opinię. W tym czasie okaże się to dla reklamującej się spółki o wiele mniej kosztowne niż starania o kolejnego klienta.

Zadowolony dotychczasowy klient będzie prawdopodobnie polecał nasze produkty albo świadczenia swoim przyjaciołom. Ci natomiast będą potencjalnie powielać ten schemat. To zaś może przynieść firmie zauważalne zyski.