Czym jest sprzedaż bezpośrednia?

28 kwietnia 2021 admin 0 Comments

Co przychodzi ci najpierw na myśl, gdy usłyszysz – sprzedaż bezpośrednia? Większej części osób wiąże się ona z nachalnymi akwizytorami, zakłócającymi spokój domowy w najmniej stosownych chwilach.
To niezbyt dobre skojarzenie, bo sprzedaż face-to-face jest tylko niewielką częścią tej idei.

Przez dziesięciolecia ogromną bolączką marketingowców była personalizacja przekazu. Kierowanie przekazu do masowego odbiorcy – bezkształtnego, przeciętnego obywatela posiada co prawda własne zalety, jednakże nie za każdym razem się sprawdza. Poza tym, kierując reklamę do jednostek, jest duża szansa na sukces.

Ciekawi Cię, co to są moje źródła (http://www.bhp-online.com/ocena-ryzyka-zawodowego-sprzedawca-w-branzy-spozywczej-p5530)? Jeśli tak, to należy wejść w wskazany link i tam znajdziesz dużo interesujących wiadomości w tym temacie.

Sęk w tym, że trzeba dysponować danymi na jej temat, i nie chodzi tu tylko o fundamentalne dane socjodemograficzne, lecz też o nawyki, upodobania oraz zachowania nabywcy. Przed powstaniem Internetu tenże głęboki wgląd był właściwie niewykonalny. Przedsiębiorstwa wykorzystujące marketing – hiperłącze do strony – bezpośredni (telefon) mogły znać jedynie adres, płeć a także wiek odbiorcy. Czasem udawało się także zdobyć informacje o rocznym dochodzie. A kiedy ludzie zaczęli masowo korzystać z netu, biznes otrzymał dwa cenne atuty: po pierwsze dostał nowy kanał marketingowej komunikacji, a po drugie – przebogate źródło informacji na temat potencjalnych a także aktualnych klientów.

marketing bezpośredni

Autor: tomasz przechlewski
Źródło: http://www.flickr.com
Marketing bezpośredni zaczął więc znaczyć maksymalną personalizację przesyłu, która przysparza się do pobudowania więzi z klientem.

To wielopłaszczyznowa relacja – z jednej strony firma poznaje potrzeby i preferencje konsumenta, a z drugiej oddziałuje na niego, rozbudzając jego pragnienia jak też motywując go do zakupu. Takowa strategia marketingu bezpośredniego jest w stanie prowadzić do satysfakcjonującego wzrostu sprzedaży.