Czym jest sprzedaż bezpośrednia?

24 września 2018 admin 0 Comments

Co przychodzi ci najpierw na myśl, gdy usłyszysz – sprzedaż bezpośrednia? Większej części osób wiąże się ona z nachalnymi akwizytorami, zakłócającymi spokój domowy w najmniej stosownych chwilach.
To niezbyt dobre skojarzenie, bo sprzedaż face-to-face jest tylko niewielką częścią tej idei.

Przez dziesięciolecia ogromną bolączką marketingowców była personalizacja przekazu. Kierowanie przekazu do masowego odbiorcy – bezkształtnego, przeciętnego obywatela posiada co prawda własne zalety, jednakże nie za każdym razem się sprawdza. Poza tym, kierując reklamę do jednostek, jest duża szansa na sukces. Sęk w tym, że trzeba dysponować danymi na jej temat, i nie chodzi tu tylko o fundamentalne dane socjodemograficzne, lecz też o nawyki, upodobania oraz zachowania nabywcy. Przed powstaniem Internetu tenże głęboki wgląd był właściwie niewykonalny. Przedsiębiorstwa wykorzystujące marketing – hiperłącze do strony – bezpośredni (telefon) mogły znać jedynie adres, płeć a także wiek odbiorcy. Czasem udawało się także zdobyć informacje o rocznym dochodzie. A kiedy ludzie zaczęli masowo korzystać z netu, biznes otrzymał dwa cenne atuty: po pierwsze dostał nowy kanał marketingowej komunikacji, a po drugie – przebogate źródło informacji na temat potencjalnych a także aktualnych klientów.
marketing bezpośredni

Autor: tomasz przechlewski
Źródło: http://www.flickr.com
Marketing bezpośredni zaczął więc znaczyć maksymalną personalizację przesyłu, która przysparza się do pobudowania więzi z klientem.

To wielopłaszczyznowa relacja – z jednej strony firma poznaje potrzeby i preferencje konsumenta, a z drugiej oddziałuje na niego, rozbudzając jego pragnienia jak też motywując go do zakupu. Takowa strategia marketingu bezpośredniego jest w stanie prowadzić do satysfakcjonującego wzrostu sprzedaży.