W jaki sposób skutecznie organizować swój czas?

5 lutego 2023 admin 0 Comments

Czas jest najcenniejszym oraz jednocześnie najbardziej trwonionym majątkiem, w który jesteśmy wyekwipowani. Sporo ludzi poświęca większość czasu na absorbowanie się wieloma, najczęściej marginalnymi problemami oraz zadaniami, zamiast skoncentrować się na niewielu, za to ważkich życiowo kwestiach. Na co więc warto zwrócić uwagę, planując swój czas?

terminarz

Autor: Complete Merchandise
Źródło: http://www.flickr.com

Kalendarz a5 – kto wybiera?

Często 20 proc. strategicznie wykorzystanego czasu i energii zapewnia 80 proc. wyników. Przy formułowaniu celów a także planowaniu działań i środków, jakie chcemy na nie poświęcić, należy wyszukać w życiu zawodowym i prywatnym 20 proc. czynników sukcesu oraz przyznać im największy priorytet. Bardzo istotne jest, czy bierzemy pod uwagę wagę danego zagadnienia, czy może pilność. Obowiązki są podzielone na 2 kryteria: ważność (ma związek z najważniejszymi celami) i pilność (powiązana jest z czasem). Zadania pilne (mają strategiczne przesłanie, są dostrzegalne ze względu na ich pilność. To kwestie niecierpiące zwłoki, konieczne do wykonania w jak najbliższym wykonalnym terminie, kwestie naglące). Zadania ważne, jednak mało pilne (nastręczają planowania, również te długoterminowe, kładą one duży nacisk na własny rozwój, poszukiwanie pomysłowych rozwiązań, delegowanie, zgłębianie wiedzy, rozwój i szlifowanie osobistych wartości, kreowanie własnej misji).

Bardzo chętnie zaproponujemy Ci inny tego typu post. Jeżeli chcesz go sprawdzić, zobacz treść na stronie, którą odnajdziesz tutaj.

Obowiązki pilne, jednak nieistotne (zadania te nie wnoszą ważnych treści do naszej misji ani kluczowych celów). Działania z tej ćwiartki powinno dzielić się z innymi). Zagadnienia nieistotne i niepilne (to tzw. pożeracze czasu; między innymi: bezpłodne buszowanie po internecie, przerzucanie kanałów w TV, szwędanie się po galeriach handlowych itp.).

Kalendarze do Twojej firmy
Z kolei biorąc pod uwagę działania, je też można przyporządkować należytym ćwiartkom, gdzie: zarządzanie kryzysami jest to panowanie nad sprawami, jak: stres, chroniczny brak czasu dla siebie a także rodziny, brak wypoczynku, wszelakiego typu nałogi. Zarządzanie samym sobą jest to wewnętrzna harmonia; utrzymywanie więzi rodzinnych, automotywacja. Zarządzanie cudzymi priorytetami jest to niedostatek poczucia sensu przeprowadzanych przedsięwzięć, a również celu i misji, brak umiejętności tworzenia związków z innymi osobami, niedoceniane poświęcanie się pozostałym. Zarządzanie „pożeraczami czasu” jest to brak umiejętności samodzielnego dbania o własne oczekiwania, uzależnienia.
W organizowaniu sobie czasu ogromnie pomóc nam mogą kalendarze firmowe, terminarze bądź kalendarze książkowe. Co warto wiedzieć?