O tych typowych i tych niebanalnych formach reklamy zewnętrznej - przekrojowy przewodnik

Początki reklamy sięgają ponoć czasów starożytnych, lecz dopiero wynalazek Gutenberga okazał się przełomem. Dzisiaj z ogromnym sentymentem patrzymy na plakaty z początku XX stulecia i przy okazji pytamy, jak prezentowałyby się ulice naszych miast bez kolorowych tablic. Przeciętny obywatel przypuszcza, że z każdym miesiącem przybywa billboardów oraz telebimów, lecz świetnie zdaje sobie sprawę z faktu, że postępu nie sposób zatrzymać.

bilboard
Źródło: flickr.com
Billboardy są ustawiane wzdłuż najbardziej ruchliwych dróg, aby reklama mogła trafić do dużej liczby potencjalnych usługobiorców. Im bliżej aglomeracji, tym wspomnianych tablic jest więcej, a kierowcy czy pasażerowie stojący na światłach mimo woli kierują wzrok na promowane towary lub usługi - sporo więcej zobaczysz na tej stronie. Zaraz obok znanych nam billboardów pojawiają się też telebimy, które o dużo łatwiej przyciągają wzrok przypadkowych przechodniów czy osób czekających na autobus. Krótkie prezentacje promują spółki i sklepy, a w niektórych przypadkach informują zarządców o możliwości skorzystania ze wspomnianej formy reklamy, więc np. wyrazy telebim żary zauważymy nie tylko w internecie, lecz i na imponującym kolorowym ekranie w okolicach rynku.



Jeżeli mówimy o reklamie outdoorowej, to obligatoryjnie musimy wspomnieć o co prawda mniej popularnych, ale tak czy owak wykorzystywanych nośnikach reklamy. W największych miastach na ściankach wiat autobusowych można nierzadko zauważyć tzw. citylighty. Różnokolorowe podświetlane tablice mają nade wszystko przyciągnąć uwagę kobiet i mężczyzn czekających na autobus bądź tramwaj. Gdy drogi są zakorkowane, podróżni się niecierpliwią, a śmieszne przekazy reklamowe mają szansę bardzo mocno utkwić w podświadomości poszczególnych osób.

dailymotion.com
Autor: Piotr Drabik
Źródło: http://www.flickr.com
Najczęściej przedsiębiorcy stawiają na popularne formy reklamy i używają wyrażeń typu telebimy kujawsko-pomorskie oraz billboardy Olsztyn, by zacząć promować określone produkty, usługi albo sklepy. Poza tym można też zainwestować w jakąś oryginalną formę reklamy. A mianowicie, np. warsztaty mechaniki pojazdowej niekiedy umieszczają przy szosach karoserie pojazdów z czasów PRL-u wraz z tablicami zawierającymi podstawowe informacje, tj. nazwę zakładu, numer telefonów oraz adres. Takie postępowanie, jak sądzą specjaliści, może przynieść duże korzyści określonemu reklamodawcy, bowiem im bardziej wymyślny bywa pomysł na nośnik reklamy, tym większa szansa, że szary obywatel łatwiej go zapamięta.
February 02, 2018