Czym jest pit 11? Co zrobić, jeśli pracodawca nie da nam takiego dokumentu? Czy pomimo tego musimy złożyć deklarację podatkową?

Pit 11 to dokument, który powinniśmy dostać od naszego pracodawcy do końca lutego. Są na nim uwzględnione nasze dochody za zeszły rok. Na takiej podstawie trzeba wypełnić pit i wysyłamy do właściwego urzędu skarbowego.


Wiadomo już co zrobić z pit 11, a co jeśli tego dokumentu pracodawca nie da nam? Niestety dzieje się tak.




firma
Autor: Ministerio de Relaciones Exteriores
Źródło: http://www.flickr.com


Czasem to kwestia jakiegoś niedopatrzenia i szybko wszystko się wyjaśnia, kiedy zgłosimy brak takiego dokumentu pracodawcy. Natomiast czasem sytuacja jest taka, iż pracodawca po prostu nie przesłał takiego dokumentu i nie zamierza tego uczynić - . Poza przesłaniem tych informacji do swojego pracownika, pracodawca (przejdź do strony) ma obowiązek także przesłać je do właściwego urzędu. Gdy robi to w wersji elektronicznej to w tym wypadku również ma na tą czynność czas do ostatniego dnia lutego.


Trzeba mieć świadomość, że pomimo tego, iż nie dostaliśmy tego typu dokumentu, to rozliczenie roczne pit musimy zrobić. To nasz obowiązek. Oczywiście musimy zawiadomić urząd skarbowy o tym, że nie otrzymaliśmy tego dokumentu. Dany urząd może zrobić kontrolę w danym zakładzie pracy oraz przekonać się czy faktycznie pracodawca nie dopełnił swoich obowiązków -> pomocne wskazówki. Ma możliwość również ukarać winnego pracodawcę grzywną. Jednak jeśli wciąż nie otrzymamy takiego dokumentu, to nie upiecze nam się rozliczenie roczne PIT. Trzeba samemu obliczyć podstawę opodatkowania oraz podatek, jak również dołączyć do deklaracji pismo wyjaśniające całą sytuację.




To jest w stanie pomóc rozwikłać problem. Na pewno nie możemy unikać obowiązkowego rozliczenia się z fiskusem. Lepiej, gdy w razie problemów sami napiszemy wyjaśnienie.
January 03, 2018